Retail colaborativ


Gestionaţi eficient reţele complexe de retail prin colaborarea cu furnizorii în crearea de planuri de vânzare, promovare, livrare, stocuri, previzionări şi multe altele.

Concurenţa acerbă forţează retail-ul modern să caute soluţii radicale pentru eficientizarea tuturor operaţiunilor. Colaborarea eficientă cu lanţuri globale de furnizori, corectitudinea şi acurateţea datelor folosite în operaţiuni, colaborarea excelentă cu producătorii locali şi cu mărcile private, proiectarea, dezvoltarea şi lansarea de noi produse sub marcă proprie – toate presupun procese integrate cu reţele complexe de parteneri, în care procesele de aprovizionare, promovare, vânzare pot fi optimizate într-un mod colaborativ pentru planificarea corectă a stocurilor optime, a livrărilor rapide şi pentru creşterea satisfacţiei şi loialităţii consumatorilor.

Colaborarea cu furnizorii înseamnă mult mai mult decât planificarea livrărilor, aprovizionării şi logisticii. Înseamnă asumarea împreună a riscurilor, costurilor şi creşterii valorii de piaţă într-un război al preţurilor într-o continuă escaladare. În retailul colaborativ modern, retailerii pot creşte disponibilitatea mărfurilor în timp ce asigură un nivel minim al stocurilor prin analiza informaţiilor despre comportamentul cumpărătorilor împreună cu furnizorii şi producătorii de mărci proprii. Planurile de afaceri şi strategiile se fac împreună cu partenerii de afaceri astfel încât campaniile promoţionale şi perioadele de reduceri să maximizeze veniturile.

 

Beneficii
Reduce costurile de producţie

Prin alinierea subcontractorilor şi optimizarea procesului de producţie funcţie de estimările de vânzare.

Creşte satisfacţia clienţilor

Prin controlul calităţii procesului de producţie şi automatizarea proceselor de testare între echipe diferite.

Creşte veniturile

Prin promovare colaborativă contextuală în timp real, funcţie de comportamentul de achiziţie al cumpărătorilor.

Principalele procese acoperite

Automatizaţi şi simplificaţi sincronizarea tuturor informaţiilor relevante despre produsele oferite

Sistemul permite retailerilor să-şi sincronizeze informaţiile cu cataloagele producătorilor, astfel încât discontinuităţile de produse sau actualizarea informaţiilor din produsele existente să se facă automat, cu minim de efort manual. Retailerii pot face subscrieri la actualizări sau pot consulta noile produse oferite de producători pentru a decide strategii optime de introducere în vânzare. Regulile flexibile de validare permit eliminarea erorilor în timpul sincronizării cataloagelor şi reducerea costurilor operaţionale prin eliminarea informaţiilor duplicat sau a activităţii de verificare manuală, generatoare de erori umane.

Sistemul permite actualizări extrem de rapide în volum la nivel de articol, vendor, clienţi, locaţii. Toate datele sunt stocate în ierarhii pentru identificări rapide, grupate pe canale de vânzare şi locaţii.

Soluţii recomandate: SAP ERP

Simplificaţi dezvoltarea, creşteţi calitatea şi reduceţi costurile de producţie

Ajută echipele de R&D să gestioneze mai eficient procese complexe de proiectare şi dezvoltare de produse. Aliniază procesele din echipe diferite (interne, externe, subcontractori) pentru a optimiza eficienţa producţiei şi costurile de dezvoltare. Permite captarea de idei din exterior, analize de fezabilitate şi introducerea acestor idei în procesul R&D intern. Reduce perioada de pregătire a lansării pe piaţă şi asigură calitatea superioară a produselor.

Soluţii recomandate: SAP ERP

Îmbunătăţiţi aprovizionarea prin utilizarea de platforme colaborative, care oferă vizibilitate superioară în urmărirea derulării contractelor de producţie

Deciziile proactive pentru eliminarea gâtuirilor în producţie şi optimizarea stocurilor necesită vizibilitate în urmărirea derulării contractelor de producţie. Lipsa informaţiilor la timp poate genera erori în livrările subcontractorilor, care se reflectă în lipsa produselor pe stoc şi în scăderea satisfacţiei clienţilor. Sistemul oferă acces rapid, securizat, la toate informaţiile relevante pentru urmărirea eficientă a clauzelor contractuale, SLA-urilor şi în istoricul fiecărui furnizor.

Soluţii recomandate: SAP ERP, SAP Managementul Producţiei

Realizaţi planuri strategice şi estimări de vânzări împreună cu furnizorii

Planificaţi corect stocurile în depozite şi în magazine prin instrumente de panificare strategică şi estimare de vânzări. Aceste instrumente reduc la minim stocurile de marfă asigurând disponibilitatea permanentă la raft. Oferă prognoze tactice furnizorilor la nivel de total vânzări articole sau la nivel de total vânzări per magazin, per produs, per unitate de timp  etc. Instrumentele oferă şi posibilităţi de analiză a acurateţii estimărilor, astfel încât să puteţi optimiza comenzile către lanţul de aprovizionare, nivelul de producţie şi negocierile cu furnizorii.

Soluţii asociate: SAP ERP, SAP Managementul Proiectelor

Îmbunătăţiţi eficienţa campaniilor de promovare prin planuri de marketing colaborative

Eficienţa campaniilor de marketing se bazează pe relaţiile cu furnizorii şi pe controlul atent al costurilor. Furnizorii oferă retailerilor stimulente pentru atragerea şi loializarea clienţilor pe anumite sortimente de produse sau în anumite perioade de timp. Retailerii pot simula modificări în comportamentul de achiziţie, pot agrea noi termeni contractuali sau pot iniţia noi cereri pe fluxurile de lucru predefinite. SAP permite retailerilor o colaborare strânsă şi eficientă cu furnizorii în planificarea şi execuţia campaniilor de promovare. Sistemul automatizează fluxurile de lucru între echipele interne de promovare şi comunicare şi agenţiile externe, oferind o colaborare eficientă a tuturor factorilor implicaţi. Astfel, planurile de marketing, execuţia campaniilor şi bugetele asociate vor fi analizate şi evaluate împreună, ajustându-se permanent mesajele optime care au impact în creşterea veniturilor şi maximizarea profitului.

Soluţii asociate: SAP ERP, SAP Promotion Management for Retail

Optimizaţi procesarea comenzilor şi viteza de facturare prin instrumente colaborative

Automatizaţi procesarea comenzilor şi simplificaţi plăţile către furnizori într-un mod rapid şi eficient. Eliminaţi hârtiile şi reduceţi la minim activităţile manuale, consumatoare de timp şi generatoare de erori umane.

Soluţii asociate: SAP ERP, SAP Promotion Management for Retail

Referinţe