Planificarea sortimentelor


Planificaţi corect selecţia şi prezentarea sortimentelor de marfă pe cele mai eficiente canale de vânzare

Planificaţi eficient sortimentele optime de marfă, marginile, locaţiile şi canalele de vânzare pentru reducerea costurilor operaţionale şi maximizarea profitului.

 

Beneficii
Maximizează veniturile

Prin expunerea sortimentelor cu cerere puternică şi eliminarea articolelor necerute, maximizaţi veniturile pe spaţiul de expunere disponibil.

Reduce costurile de aprovizionare

Prin analiza comportamentului de achiziţie şi previzionarea corectă a vânzărilor pe articole şi sortimente puteţi eficientiza întreg lanţul de aprovizionare.

Creşte loialitatea clienţilor

Prin individualizarea tipurilor de sortimente funcţie de clientelă, locaţie sau tipul de magazin puteţi crea o experienţă unică de interacţiune, cu impact în loialitatea şi satisfacţia clienţilor.

Principalele procese acoperite

Aliniaţi ţintele de vânzare, marginile şi stocurile cu obiectivele de afaceri

Beneficiaţi de cele mai bune practici din industrie în stabilirea şi urmărirea indicatorilor de performanţă specifici retai-lului – vânzări, margini, stocuri de inventar pe canale de vânzare, perioade de timp sau sezonalităţi. Pregătirea expunerii corecte a mărfurilor la raft sau poziţionarea corectă în paginile magazinelor virtuale permite nu doar susţinerea ţintelor financiare, dar şi prezentarea corectă a brandurilor, identificarea uşoară şi rapidă a mărfurilor de către clienţi, cu impact în creşterea satisfacţiei şi loialităţii lor.

Soluţii recomandate: SAP Planning for Retail, SAP BO Analysis

Planificaţi ţintele de  vânzare pe sortimente şi evaluaţi eficienţa în fiecare punct de vânzare

Dezvoltaţi canale integrate de vânzare care cascadează obiectivele financiare în ţinte de vânzări la nivel de regiune, magazin, raion sau raft. Sistemul oferă analize detaliate de vânzări comparabile (cu perioade anterioare, sezonalităţi, tipuri de sortimente, clienţi), analize de vânzări non-comparabile sau analize de impact în vânzări cu ocazia lansării de noi sortimente sau articole.

Soluţii recomandate: SAP Planning for Retail, SAP BO Analysis, SAP BPC

Realizaţi sortimente personalizate de articole pe fiecare punct de vânzare pentru maximizarea veniturilor şi marginilor

Planificaţi, selectaţi şi expuneţi în magazin mixul optim de produse pentru maximizarea vânzărilor şi marginilor. Aplicaţi indicatori, metrici, atribute şi tehnici de grupare per articol, sortiment, raft, magazine sau lanţuri de magazine. Evaluaţi impactul locaţiei magazinului, al traficului, al orelor de achiziţie, al sezonalităţii şi folosiţi informaţii relevante pentru a reduce ciclul de vânzare şi pentru a programa corect stocurile de marfă şi logistica necesară.

Soluţii recomandate: SAP Customer Activity Repository, SAP BO Analysis, SAP BPC

Îmbinaţi arta cu ştiinţa pentru a oferi cele mai căutate sortimente de marfă

Funcţiile avansate de analiză predictivă permit stabilirea în timp real a celor mai dorite sortimente de marfă, previzionarea corectă a vânzărilor pe tipuri de produse şi gestionarea eficientă a aprovizionării pentru a avea permanent produsele dorite pe stoc. Poţi astfel renunţa la produsele cu vânzări slabe pentru a maximiza veniturile pe spaţiul de expunere disponibil.

Soluţii recomandate: SAP Planning for Retail, SAP BO Analytics, SAP BPC

Referinţe