Lanţuri de aprovizionare


Aliniaţi dinamica lanţului de aprovizionare cu comportamentul de achiziţie al consumatorilor pentru creşterea satisfacţiei şi loialităţii clienţilor

Înţelegeţi comportamentul de achiziţie şi previzionaţi evoluţia vânzărilor prin centralizarea şi analizarea în timp real a tuturor informaţiilor relevante despre clienţi. Corelarea comportamentului de achiziţie cu dinamica lanţului de aprovizionare permite retailerilor optimizarea disponibilităţii produselor, asigurarea cantităţilor minime pe stoc şi reducerea costurilor operaţionale.

Majoritatea retailerilor au lanţuri specifice de aprovizionare pe diverse tipuri de articole şi sortimente de marfă, care utilizează o multitudine de sisteme fără o integrare reală. Integrarea lanţurilor de aprovizionare într-o platformă software cu funcţii analitice permite un transfer valoros al informaţiilor despre preferinţele de cumpărare ale clienţilor către furnizori şi o ajustare în timp real a dinamicii de aprovizionare pentru a răspunde rapid oricărei schimbări în comportamentul de achiziţie.

 

Beneficii
Creşte calitatea produselor

Prin urmărirea integrată a proceselor de producţie, logistică sau aprovizionare, sistemul permite implementarea de măsuri corective pentru eliminarea oricăror probleme de calitate.

Creşte satisfacţia clienţilor

Prin oferirea produselor şi serviciilor de calitate superioară şi prin gestiunea corectă a oricăror reclamaţii client, sistemul contribuie la creşterea satisfacţiei şi loialităţii clienţilor.

Susţine valoarea de brand

Prin acţiuni de stopare a producţiei, retragere de pe raft sau rechemare de la clienţi în cazul depistării unor defecte, sistemul susţine calitatea ca valoare în promisiunea de brand.

Principalele procese acoperite

Centralizaţi toate informaţiile relevante, analizaţi, planificaţi şi previzionaţi toate activităţile de retail prin tehnologia in-memory.

SAP Customer Activity Repository este fundaţia pe care toate informaţiile relevante ale unui retailer sunt centralizate, analizate şi utilizate pentru rafinarea strategiilor moderne de promovare şi vânzare contextuală. Sistemul capturează în detaliu orice informaţie despre clienţi, indiferent de canalul de interacţiune, la cel mai granular nivel posibil, apoi aplică mecanisme avansate de analiză statistică şi algoritmi de previzionare. Rezultatele sunt folosite în toate aplicaţiile SAP destinate industriei de retail – de la aplicaţiile de planificare a cererilor, de optimizare a stocurilor,  de eficientizare a logisticii şi reducere a costurilor cu furnizorii, până la planificarea campaniilor de promoţii, ajustarea preţurilor şi stabilirea marjelor optime de profit. Tehnologia de bază, SAP Hana, permite procesarea volumelor mari de date în timp real, oferind răspunsuri rapide la orice tip de interogări vizavi de performanţa comercială sau comportamentul consumatorilor.

Selecţia articolelor şi prezentarea produselor se face astfel într-un mod contextual, funcţie de preferinţele individuale ale fiecărui consumator. Puteţi dezvolta promoţii personalizate, puteţi afişa produse complementare sau accesorii, puteţi derula campanii de loializare sau puteţi oferi cupoane de reduceri. Toate, pentru o creştere a veniturilor din prima achiziţie pe baza puterii de cumpărare şi a istoricului consumatorului, într-o experienţă de interacţiune fără precedent.

Soluţii recomandate: SAP Hana, SAP BI,SAP BO

Protejaţi lanţul de aprovizionare cu informaţii în timp real

Oferiţi lanţului de aprovizionare informaţii în timp real despre orice modificări în necesarul de aprovizionare şi perturbări în realimentarea planificată sau curentă cu marfă, comenzi de producţie, comenzi de achiziţie, în aprovizionările externalizate sau în zona de logistică. Monitorizaţi performanţa vânzărilor şi tendinţele de achiziţie utilizând indicatori de performanţă specifici retail-ului modern dar şi indicatori specifici companiei. Poţi previziona erori de aprovizionare şi poţi simula acţiuni corective pentru a minimiza impactul în cazul apariţiei unor probleme reale asupra cererii şi a costurilor de aprovizionare. Poţi optimiza diverse arii operaţionale prin analiza cauzelor modificării în comportamentul de achiziţie şi poţi agrega toate informaţiile relevante în tablouri de bord intuitive, simplu de înţeles.

Asiguraţi o fundaţie solidă pentru conformitatea legislativă

Asiguraţi o distribuţie, identificare şi urmărire securizată a produselor în orice loc, în orice moment. Soluţiile SAP permit codificarea conform standardelor GS1 EPCIS pentru identificarea şi urmărirea seriilor produselor într-o varietate de sisteme. Calitatea şi acurateţea datelor obţinute permite îmbunătăţirea serviciului cu clienţii, accelerarea procesului de rechemare a unor produse defecte şi respectarea conformităţii legislative de urmărire a produselor comercializate.

Urmăriţi istoricul loturilor pentru a identifica şi elimina rapid probleme în procesul de fabricaţie sau lanţul de aprovizionare

SAP permite urmărirea completă a genealogiei produselor prin urmărirea istoricului loturilor de produse şi componente şi relaţionarea acestora cu diverse activităţi de business. Instrumentele grafice puternice permit analiza şi identificarea cauzei apariţiei oricăror defecte şi lansarea imediată a deciziei de stopare la vânzare, retragere de pe raft sau rechemare de la clienţi. Sistemul asigură astfel reducerea dramatică a riscurilor asociate defectelor de producţie, îmbunătăţeşte calitatea serviciilor oferite, protejează valoarea de brand şi susţine satisfacţia şi loializarea clienţilor.

Soluţii recomandate: SAP ERP, SAP Planificarea producţiei, SAP Managementul calităţii

Gestionaţi eficient problemele de calitate şi preveniţi apariţia lor

Indiferent de obiectul de activitate, calitatea produselor sau serviciilor va fi întotdeauna un diferenţiator în ochii clienţilor. SAP asigură satisfacţia şi loializarea clienţilor prin gestiunea eficientă a reclamaţiilor clienţilor, a defectelor de fabricaţie, a problemelor de livrare sau a oricăror tipuri de probleme care pot afecta satisfacţia clienţilor.

Soluţii recomandate: SAP ERP,  SAP Managementul calităţii

Referinţe