Înţelegerea consumatorilor


Înţelegeţi şi segmentaţi consumatorii, măsuraţi eficienţa interacţiunilor cu ei în toate punctele de contact înainte, în timpul sau după procesul de achiziţie.

Retail-ul este o industrie care procesează volume uriaşe de date. Retailerii moderni servesc sute de milioane de clienţi printr-o varietate de canale de vânzare, transportă zeci de mii de sortimente, stochează în depozite şi afişează sute de mii de articole la raft sau în magazine online. Înţelegerea consumatorilor şi al comportamentului de achiziţie este un element cheie în strategiile de retail, care are un singur obiectiv: creşterea satisfacţiei şi loialităţii clienţilor.

 

Beneficii
Creşte veniturile

Sistemul poate direcţiona prin cross-docking mărfurile recepţionate direct spre zona de livrări, nefiind necesară depozitarea lor, crescând viteza de rotaţie a mărfurilor şi, implicit, maximizând veniturile.

Reduce costurile operaţionale

Prin automatizarea proceselor de licitare a transportatorilor de marfă, prin achiziţii în volum şi alegerea rutelor optime, prin optimizarea încărcăturilor şi automatizarea documentaţiei asociate, sistemul reduce dramatic costurile operaţionale.

Creşte productivitatea

Automatizarea proceselor de depozitare, integrarea aprovizionării cu fluxul de livrare, calculul automat al costurilor de operare şi al forţei de muncă, reducerea utilizării de hârtie, reducerea încărcării personalului duc la creşterea productivităţii.

Principalele procese acoperite

Creşteţi loialitatea consumatorilor şi maximizaţi veniturile prin înţelegerea comportamentului de achiziţie

Prin instrumente avansate de analiză şi previzionare, sistemul procesează toate informaţiile relevante despre consumatori, plecând de la frecvenţa de cumpărare, istoricul cumpărăturilor, analiza sortimentelor cumpărate, canalele de achiziţie şi până la valoarea medie de cumpărare sau diferenţe sezoniere în preferinţele de cumpărare. Poţi astfel înţelege comportamentul de achiziţie pentru a planifica volumul optim al celor mai cerute sortimente, maximizând atât veniturile cât şi satisfacţia şi loialitatea consumatorilor.

Soluţii recomandate: SAP Customer Activity Repository

Înţelegeţi în profunzime sentimentele, dorinţele şi interesele consumatorilor pentru a livra o experienţă de interacţiune unică, fără egal

Folosiţi explozia reţelelor sociale pentru a înţelege mai bine clienţii, nevoile şi preferinţele lor. Construiţi profile de personalitate detaliate, conectaţi şi analizaţi informaţii structurate sau nestructurate şi interacţionaţi cu clienţii într-un mod profesional dar plăcut, prietenos şi familiar pentru o experienţă de cumpărare desăvârşită.

Soluţii recomandate: SAP hybris Marketing

Dezvoltaţi experienţele on-line prin urmărirea şi analizarea comportamentului vizitatorilor

Înţelegeţi ce se întâmplă pe site-ul web, ce secţiuni sunt vizitate şi de ce, care este comportamentul vizitatorilor şi care articole primesc cele mai multe vizualizări prin instrumente avansate de analiză a comportamentului vizitatorilor. Prin înţelegerea preferinţelor clienţilor, puteţi influenţa decizia de achiziţie prin campanii de marketing contextual, promoţii de produse complementare sau produse la pachet şi orice alte tipuri de campanii digitale de marketing.

Soluţii recomandate: SAP hybris Marketing, SAP Lumira, SAP CRM

Folosiţi informaţii despre client în timp real pentru a optimiza investiţiile în campanii omni-channel

Definiţi cu precizie audienţa relevantă pentru a îmbunătăţi contactele, răspunsurile şi ratele de conversie. Segmentarea performantă a clienţilor, rularea de algoritmi de optimizare, vizualizări interactive în tablouri de bord bogate în informaţii şi uşor de înţeles, permit înţelegerea rapidă a profilului consumatorilor şi a comportamentului de achiziţie. Folosind aceste date puteţi personaliza într-un mod excepţional toate mesajele de promovare şi campaniile promoţionale către audienţa ţintă.

Soluţii recomandate: SAP hybris Marketing

Utilizaţi tablouri de bord complexe şi segmentaţi corect baza de clienţi pe baza unei perspective complete asupra comportamentului de achiziţie al consumatorilor

Centralizaţi toate datele relevante despre comportamentul de achiziţie al clienţilor. Folosiţi aceste date în segmentarea corectă şi definirea canalelor de comunicare preferate de clienţi. Combinaţi diverse tablouri de bord pentru a înţelege contextul real de achiziţie şi interesul, dorinţele şi nevoile sezoniere ale consumatorilor. Pregătiţi corect şi executaţi campanii eficiente de marketing. Evaluaţi indicatorii de performanţă atât la nivel operaţional cât şi la nivelul eficienţei strategiei de marketing.

Soluţii recomandate: SAP hybris Marketing, SAP Lumira, SAP Predictive Analytics

Referinţe