Vânzări şi distribuţie


Creşteţi performanţa companiei şi maximizaţi veniturile prin automatizarea şi simplificarea fluxurilor comerciale

Modulul Vânzări şi Distribuţie automatizează şi simplifică toate cererile de ofertă, ofertele, contractele, facturile asociate contractelor, avizele de expediţie, clienţii, potenţialii clienţi, partenerii reţelelor de distribuţie, zonele de vânzare sau livrare. Modulul este o componentă critică în dezvoltarea strategiei comerciale a companiei, accelerând procesul comercial şi viteza de decizie în câştigarea de oportunităţi noi, dar şi în centralizarea informaţiilor de piaţă pentru înţelegerea contextului competitiv în care activaţi.

Modulul Vânzări şi Distribuţie este perfect integrat cu modulele Contabilitate Financiară, Contabilitate de Gestiune, Planificarea Producţiei, Managementul Achiziţiior şi Managementul Stocurilor, ceea ce permite ameliorarea proceselor comerciale în ansamblul lor.

 

Beneficii
Maximizează veniturile

Prin captarea şi înţelegerea tuturor informaţiilor relevante despre piaţă puteţi adresa produsele şi serviciile care satisfac nevoile clienţilor, la preţurile corecte, maximizând veniturile companiei.

Creşte satisfacţia clienţilor

Prin centralizarea contractelor, ofertelor, discount-urilor şi tuturor interacţiunilor cu un client puteţi anticipa produsele şi serviciile dorite, venind în întâmpinarea nevoilor lui de dezvoltare.

Creşte performanţa

Integrarea cu indicatorii de performanţă individuali ai echipei comerciale permite urmărirea în timp real a performanţei şi adoptarea de măsuri corective preventive, la apariţia oricărei devieri faţă de plan.

Echipa de vânzări are acum o perspectivă globală, având acces la toate informaţiile despre clienţi imediat, din orice loc. SAP ne-a ajutat să simplificăm cele mai complicate procese de business, şi acum suntem capabili să servim cei mai pretenţioşi clienţi mult mai bine.

Lew Reed, Global Sales Operations Vice President at Bentley Systems Inc.

Principalele procese acoperite

Identificaţi cu precizie toate informaţiile asociate oricărei tranzacţii între companie şi clienţi

Modulul centralizează toate informaţiile asociate unei tranzacţii: materiale, produse, servicii, comenzi, oferte. Sistemul permite ierarhizarea multiplă pe tipuri de clienţi, canale de distribuţie, tipuri de produse şi servicii, liste multiple de preţuri în diverse valute, pentru a eficientiza procesul de vânzare şi raportare. Practic, poţi urmări fluxul complet de informaţii şi documente asociate unei vânzări, de la cererea de ofertă, ofertă, contract, comandă client, factură, aviz de expediţie şi până la confirmarea de primire sau procesul verbal de acceptanţă.

Aplicaţi politici comerciale în volum pentru reducerea costurilor operaţionale

Modulul permite configurări specifice pentru automatizarea anumitor tranzacţii, cum ar fi selectarea unor preţuri specifice pentru a determina cantitatea optimă de vânzare. Se poate configura facturarea simultană către zeci de mii de clienţi pe baza condiţiilor contractuale sau definirea de discount-uri aplicate separat sau simultan pe produse, servicii, tipuri de clienţi, termene de plată, agenţi de vânzări etc. Configurările eficientizează dramatic munca operaţională de back-office, reducând costurile operaţionale şi eliminând posibilele erori umane cauzate de calcule manuale.

Gestionaţi eficient informaţiile despre procesul de vânzare

Modulul înregistrează informaţii de detaliu despre fiecare vânzare efectuată. Informaţiile cuprind toate datele despre produsul sau serviciul oferit, preţ, termene de livrare, ofertă, date client, incluzând date despre procesul de vânzare şi feedback post-vânzare. Informaţia este centralizată şi stă la baza rapoartelor de vânzări la nivel operaţional şi managerial. Se pot identifica rapid vânzările pe agent, regiune, client, articol, produs, serviciu, perioad㸠situaţii livrări, situaţii încasări sau neîncasări.

Asiguraţi livrarea la timp şi în stare ireproşabilă a produselor la clienţi

Vânzările sunt conectate cu expedierile şi transporturile. Modulul urmăreşte toate metodele de livrare şi transport (maritim, aerian, rutier sau feroviar) şi înregistrează toate datele referitoare la modul de livrare al bunurilor. Sistemul urmăreşte datele de livrare, retururile, feedback-ul clienţilor şi permite decizii de ameliorare pentru a pune satisfacţia clienţilor pe primul loc.

Pe baza documentelor de expediţie, sistemul operează automat scăderea stocurilor pe baza configurărilor realizate la nivel de tranzacţie (aviz de expediţie, factură) sau poate opera rezervări de stoc permanente sau temporare pe baza comenzii clientului.

Indiferent că produsul este transportat prin curier sau livrat manual, funcţiile de transport sunt strâns integrate cu funcţiile de expediţie şi permit urmărirea tipurilor de transport pe fiecare colet în parte, de la ieşirea din companie până la client. Toate documentele asociate transportului sunt centralizate şi arhivate în sistem.

Automatizaţi şi simplificaţi procesul de facturare

Indiferent de modul de plată al clienţilor, fizic sau on-line, prin carduri de credit sau debit, prin viramente bancare sau prin conturi tip PayPal, modulul înregistrează toate informaţiile de pe facturi. Sistemul poate automatiza procese complexe, cum ar fi emiterea automată de facturi de vânzare pe baza avizelor de expediţie emise anterior sau a confirmărilor de comenzi.

Eficientizaţi operaţiunile de import-export

Modulul asigură transabilitatea comenzilor clienţilor externi, traseul produselor, a importurilor temporare sau permanente, a taxelor şi comisioanelor vamale, oferind reducerea costurilor operaţiunilor de import-export în companii de orice dimensiune. Poţi calcula automat comisioanele vamale pe baza Codurilor Vamale Internaţionale, poţi calcula automat preţurile de intrare în stoc pe baza preţului CIP, a taxelor şi comisioanelor vamale şi a serviciilor externe de transport şi asigurări.

Modulul lucrează în sistem multi-valută. Poţi evidenţia diferenţele de curs valutar şi se pot realiza simplu şi eficient reconcilieri cu furnizorii externi, pe baza diferenţelor la recepţia bunurilor. Poţi genera automat declaraţia vamală de export (DVE) sau de import (DVI) pe baza codurilor vamale şi a ţării exportatoare sau a protocolului de achiziţionare intra-comunitară. Taxele vamale, de transport şi asigurări se repartizează automat în preţul produselor.

Creşteţi performanţa agenţilor de vânzări

Prin urmărirea permanentă a veniturilor realizate faţă de planificat, dar şi prin urmărirea indicatorilor proprii despre volumul necesar de prospecţi, oferte, valoare medie per comandă, volume estimate de produse etc, poţi urmări permanent eficienţa agenţilor de vânzări şi poţi lua din timp acţiunile corective necesare maximizării veniturilor.

DESCOPERĂ PUTEREA SOLUŢIILOR SAP
Data Sheet
Sales Performance Management

Descoperiţi impactul automatizării proceselor de vânzări şi distribuţie în creşterea performanţei comerciale şi reducerea costurilor operaţionale.

Descarca
Video
Sales Warriors Run SAP

Imaginaţi-vă timp de 1 minut puterea SAP Hana, SAP Cloud for Sales şi puterea dispozitivelor mobile la dispoziţia echipei de vânzări.

Descarca
Case Study
Simplifying Sales with SAP

Aflaţi cum SAP Cloud for Sales oferă dezvoltarea unor interacţiuni strânse şi relevante cu clienţii în orice moment şi din orice loc.

Descarca