Ultimele noutati aparute

Decizia surprinzătoare a celui mai puternic miliardar român

30.04.2015

“După 20 de ani în care am construit un grup de companii, am considerat că este momentul să dedic mai mult timp activităţilor legate de viziune şi strategie şi am decis să las o echipă de manageri să conducă operaţiunile fiecărei companii din grup.
Controlul şi conducerea eficientă a afacerilor de la distanţă, a reprezentat însă o provocare. Dintr-un an, am alocat 7 luni managementului grupului de companii şi restul călătoriilor de afaceri ca bază a dezvoltării strategiei de viitor. Cele 7 luni le-am gândit astfel:
– O lună pentru dezbateri legate de planul de afaceri anual la nivel de grup şi companie, inclusiv zona de BVC consolidat, precum şi restul indicatorilor şi planuri de acţiuni,
– 2 săptămâni pe trimestru pentru analiza rezultatelor, rectificări şi modificări ale planurilor de acţiuni, însumând 2 luni,
– 2 zile pe săptămână pentru discuţiile cu executivii companiilor din grup, o zi pentru documentare şi o zi de discuţii, 4 luni în total
Primul pas a fost informatizarea fiecărei companii cu un sistem ERP.
La nivel de grup am ales să fac consolidarea şi toate sistemele de rapoartare pe platforma SAP, pe care o accesez securizat şi de pe orice dispozitiv mobil. Instrumentele SAP cu care lucrez zilnic sunt tablourile de bord, ce îmi permit să controlez în detaliu activitatea grupului.
Primul tablou îmi indică lichidităţile din conturile companiei şi am acces la un cash flow în timp real pe un an de zile atât la nivel consolidat, cât şi pe fiecare companie. Foarte importante sunt şi instrumentele de simulare care îmi permit să realizez diverse scenarii legate de lichidităţi.
Al doilea tablou este dedicat indicatorilor financiari, în care pot vizualiza toate obiectivele financiare, atât la nivel de planificat, cât şi realizat. În plus, pornind de la date reale şi actualizate, instrumentele de simulare îmi permit să văd impactul unor decizii pentru viitor.
Al treilea tablou este dedicat acţiunilor stabilite în planul de afaceri, cu toate obiectivele non financiare şi responsabilii pentru îndeplinirea acestora, termene de realizare propuse iniţial, resurse etc.
Prin acest sistem informatic am ajuns să am un control direct asupra întregii activităţi a grupului. Mă bucur de un acces facil la toate aceste date făra însă a fi nevoie să am cunoştinţe în domeniul IT.
După o scurtă analiza a pieţei am aflat ce soluţii utilizează companiile multinaţionale pe care le admiram pentru performanţă şi am ales aceleaşi soluţii. Faptul că am putut să beneficiez de cele mai bune practici, doar prin achiziţionarea soluției, a reprezentat un mare beneficiu pentru afacerea mea.
Am ales un lider mondial în furnizarea de sisteme software pentru afaceri, iar implementarea am realizat-o cu un partener local, totul la costuri rezonabile cu rezultate deosebite”.
Cunoaşte soluţiile SAP Strategy Management prin intermediul celui mai important partener local pentru mediul privat: Fair Value.

Alte articole recente
ahir2

Airbus Helicopters Industries folosește SAP Financial, implementat de Fair Value

13.12.2016

Fair Value a finalizat cu succes în luna octombrie 2016, implementarea modulului SAP Financial inclusiv a pachetelui de localizare pentru România pentru Airbus Helicopters Industries, divizia responsabilă de asamblarea elicopterelor …

Citeste tot articolul
SAP_PCoE_Logo1

Fair Value – a treia oară consecutiv atestat PCOE

06.06.2016

Astăzi, 03 iunie 2016, Fair Value Com a primit pentru a treia oară consecutiv certificarea de SAP – Partner Center of Expertise, certificare care atestă calitatea serviciilor de suport oferite …

Citeste tot articolul
vrancart

Vrancart folosește SAP BI pentru a-și monitoriza indicatorii de performanță

14.10.2015

Creșterea competitivității companiilor cu capital românesc se poate realiza prin creșterea calității  procesului de management al acestora. Sistemele informatice de analiză și management de ultimă generație, disponibile la nivel mondial, …

Citeste tot articolul